INZERCIA

Malý výrobca nevie pokryť celé Slovensko

No môže sa stať úspešným v rámci svojho regiónu.

Spoločnosť Kaufland aj naďalej oceňuje poctivú prácu menších regionálnych výrobcov a ich produkty začala ponúkať svojim zákazníkom. Od januára 2017 odštartovala projekt na ich podporu a tým nadviazala na iniciatívu Ministerstva pôdohospodárstva a rozvoja vidieka SR „Chcem dodávať“. Odvtedy rozbehla spoluprácu už s 10 lokálnymi dodávateľmi. Medzi nich patrí aj firma GSL SK s.r.o. zo Starej Ľubovne, ktorú nám v krátkosti opísal jeden z jej predstaviteľov, pán Miroslav Vnenčák. Ako sám hovorí : „Naša spolupráca nie je len o papieroch, ale hlavne o ľuďoch. Ľudský prístup sme pocítili už počas rokovania, ktoré bolo o vysvetleniach a hľadaní správnych ciest.“ V rozhovore sa dozviete aj to, ako prebiehala samotná spolupráca s reťazcom od začiatku a čo takúto pomerne malú spoločnosť motivovalo k tomu, aby sa do výzvy prihlásila.

Mohli by ste nám v krátkosti predstaviť vašu firmu?

Naša spoločnosť Šulíkové mäsové výrobky sa na trh etablovala v roku 2014. Jej samotnému vzniku predchádzala naozaj dlhá cesta v rámci vývoja výrobkov, ale aj samotnej filozofie firmy, ktorá vznikla už dávnejšie v mysli majiteľa. Výrobky si začal svojpomocne vyrábať doma a postupne ich zdokonaľoval na základe kritiky, ale aj pochvál od svojej rodiny a okolia. Aktuálne už naša výroba obsahuje bohatý sortiment výrobkov. Medzi nimi máme stále výrobky, ktoré sa veľmi dobre ujali, ale aj také, ktoré obmieňame. Keďže sme stále len vo vývoji, vytvárame aj nové výrobky presne podľa požiadaviek trhu.

Ako ste začínali a kde ste teraz?

Nástup na trh bol pre nás veľmi náročný nielen finančne, ale aj technologicky. Jednoduché sme to nemali ani v otázke vybavenosti zdrojov, najmä tých ľudských. Dnes sa už stabilizujeme a máme aj 3 vlastné predajne v Starej Ľubovni, Kežmarku a Poprade. Okrem toho sa neustále zameriavame aj na nových odberateľov. Výrobu chceme zatiaľ sústrediť na región, pretože nám veľmi záleží na tom, ako vnímajú naše produkty práve ľudia, ktorí v ňom žijú.

Na aké produkty sa špecializujete?

Špecializujeme sa na kvalitné mäsové výrobky. Náš sortiment je naozaj široký a každý zákazník si vie vybrať presne podľa svojej chuti. Všetky naše produkty tvoríme s láskou, trpezlivosťou a dávkou poctivej práce. Výrobky produkujeme zo starostlivo vyberaného mäsa, korenín, ale aj ďalších potrebných surovín. Zákazník v nich nenájde žiaden lepok, ani alergény. Pri výrobe využívame moderné technológie a údenie realizujeme tradične, pomocou bukových oštiepkov.

Ako ste sa o výzve dozvedeli a čo vás motivovalo k tomu, aby ste sa do nej prihlásili?

O výzve sme sa dozvedeli na workshope v Bratislave, ktorého súčasťou bolo aj tzv. „speed dating“ s obchodnými reťazcami. Po účasti na ňom sme sa rozhodli prihlásiť. Pravdupovediac, nedávali sme tomu veľké nádeje. Na danom workshope sme sa však stretli aj s pánom Krenželákom zo spoločnosti Kaufland, ktorý nám predstavil ich projekt. Ten nás okamžite zaujal. Predstavoval pre nás formu ideálnej spolupráce, pretože ako malý výrobca by sme celoslovenský záber zatiaľ určite nezvládli. Kvitujeme aj krok Kauflandu, ktorý sa rozhodol rozšíriť svoj sortiment o výrobky priamo z daných regiónov, keďže tam, kde sa vyrábajú, tam sa aj predávajú.

Aké boli vaše očakávania?

Keďže sme spoluprácu rozbehli len prednedávnom, v očakávaní stále ostávame. Očakávame však to, že sa o nás dozvie viac ľudí a naše výrobky reálne vyskúša. To znamená aj zvýšenie dopytu po produktoch. Našou víziou je v rámci toho aj rozšírenie samotnej výroby nielen technologicky, ale aj priestorovo. Momentálne dodávame naše produkty do predajne Kaufland v Starej Ľubovni, ale spoluprácu so spoločnosťou by sme chceli v budúcnosti rozšíriť aj do iných predajní.

Ako by ste ohodnotili vašu doterajšiu spoluprácu?

Pri vstupe do rokovania sme Kauflandu predstavili naše výrobky slovom, následne fyzicky. Vybrali sme úzky sortiment, ktorý by bol pre zákazníka zaujímavý a my by sme ho zvládli dodávať. Na základe ochutnávky a popisu výrobkov si Kaufland niektoré z nich vybral a pochvalnými slovami ich opísal ako zaujímavé, čo nás ako menšiu firmu veľmi potešilo. Spoluprácu hodnotíme veľmi pozitívne. Aj keď má Kaufland ako veľká spoločnosť striktné pravidlá, je vidieť, že naša spolupráca nie je len o papieroch, ale hlavne o ľuďoch. Ľudský prístup sme pocítili už počas rokovania, ktoré bolo o vysvetleniach a hľadaní správnych ciest. Veríme, že spolupráca bude aj naďalej pokračovať takto pozitívne.

Týmto lokálnym výrobcom iniciatíva spoločnosti Kaufland ani zďaleka nekončí. Aj naďalej prebiehajú rokovania s viac ako 80 dodávateľmi. Ambíciou obchodného reťazca je neustále rozširovať spoluprácu aj s ďalšími takýmito dodávateľmi. Zákazníkom tak poskytnú overenú kvalitu presne z ich regiónov.

Tento článok vám prináša Kaufland.

Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť na tomto odkaze.

Neprehliadnite tiež

Malý výrobca nevie pokryť celé Slovensko

No môže sa stať úspešným v rámci svojho regiónu.

Kaufland rozbehol spoluprácu s ďalšími lokálnymi dodávateľmi

Spoločnosť Kaufland aj naďalej oceňuje poctivú prácu regionálnych výrobcov.

Pravda o privátnych značkách. Firmy ich vyrábajú podľa zadania

Privátne značky ponúkajú nižšiu cenu za rovnakú kvalitu. Odkiaľ sa vzali a ako sa vyrábajú?

Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného

Kváskový chlieb bez droždia sa dostal do viacerých domácností, zato z pekární takmer vymizol. Navštívili sme pekáreň, ktorá sa nevzdala.