INZERCIA

Slováci siahajú po bio a vegetariánskych potravinách čoraz viac

Byť vegetariánom, dokonca vegánom je v posledných rokoch čoraz populárnejšie.

Zelenina(Zdroj: google)

Dôvody, prečo sa stále viac meníme z mäsožravcov na bylinožravcov, sú rôzne. Častokrát je za tým snaha vyhnúť sa rôznym civilizačným ochoreniam, pre iných je zase neprípustné, že kvôli ich pôžitku by mali trpieť nemé tváre. Veľmi podstatné je aj to, že vegetariánstvo pozitívne vplýva na ekológiu, keďže pestovanie strukovín či obilnín nás nestojí tak veľa energie ako výroba mäsa. Ak sa teda stravujeme na báze domácich rastlinných produktov, ktoré netreba dovážať cez pol sveta, významne šetríme životné prostredie.

V otázke voľby svojho kulinárskeho favorita má každý pôžitkár rozdielne kritériá. Privátna značka K-take it veggie ponúka celý rad lahodných vegetariánskych a vegánskych výrobkov, ktoré môžu obohatiť aj váš jedálny lístok. Môžete si pochutnať na sójovom či mandľovom nápoji, vegetariánskych nátierkach všemožných chutí či pripraviť si z tofu doma napríklad lahodný obed. Ak by ste nestíhali, k dispozícii sú aj hotové jedlá – napríklad bolonské špagety, cícerová fašírka či vegetariánska pizza.

Kaufland pristupuje zodpovedne k životnému prostrediu. Produkty K-Bio sú výborným príkladom, keďže musia byť v kontrolovanej bio kvalite. Nie sú geneticky modifikované, v rámci ich produkcie neboli použité chemické hnojivá ani postreky. Takto spoločnosť Kaufland prispieva k ochrane životného prostredia. V rámci sortimentu K-Bio si môžete pochutnať na rôznych šťavách, prírodných syroch či nakúpiť múku, proso či špaldu v skvelej kvalite. Bio výrobky nemusia byť drahé – pod označenie Bio však patria určité kritéria a prísne normy, ktoré sa potom odzrkadľujú aj na celkovej hodnote jednotlivých výrobkov.

A práve za niektoré produkty týchto privátnych značiek získala spoločnosť Kaufland nedávno významné ocenenie. V programe Voľba spotrebiteľov vybrala vzorka 2000 respondentov K-Bio šťavy, K-Classic syry Gouda a Eidam a produkty z rady K-take it veggie ako najlepšie novinky roku 2017. Aj tieto víťazstvá v jednotlivých kategóriách potvrdzujú, že privátne značky sa kvalitou vyrovnajú značkovým.

Pojem privátna značka sa na Slovensku začal objavovať spolu s príchodom obchodných reťazcov. Dnes nie je ničím výnimočné, že každý z nich má minimálne jednu vlastnú značku, ktorou sa na základe kvality a ceny produktov snaží osloviť svojich zákazníkov. Najčastejšie sa s „privátkami“ stretávame v segmente potravín, no nájdeme ich zastúpené aj medzi kozmetikou, či elektronikou.

V minulosti boli u spotrebiteľov privátne produkty vnímané ako nekvalitné, v súčasnosti ich popularita rastie. „Podporuje to najmä rastúca kvalita za cenu nižšiu, ako je cena značkových produktov,“ vysvetľuje Martin Gärtner, hovorca spoločnosti Kaufland Slovenská republika v.o.s. Ide o produkty vyrábané u renomovaných výrobcov, ktorí časť svojej produkcie premenia na dodané objemy v privátnych značkách. Keďže sú však tieto produkty určené pre konkrétny obchodný reťazec, nevyžadujú si zo strany výrobcu dodatočné náklady na lesklé a farebné obaly, lákavé reklamy a podobne. O tom, že tento koncept sa teší čoraz väčšiemu úspechu, svedčí aj fakt, že práve produkty privátnych značiek z Kauflandu získali v programe Voľba spotrebiteľov – Najlepšia novinka roku 2017 ocenenie v 3 kategóriách. V kategórii ovocné a zeleninové šťavy získali ocenenie K-Bio šťavy, v kategórii syry boli ocenené syry K-Classic a medzi špeciálnymi potravinami si spotrebitelia vybrali ako víťaza K-take it veggie produkty.

,,Tešíme sa, že sa naše privátky u spotrebiteľov obľúbené, čo dokazujú aj získané ocenenia“, dodal Martin Gärtner.

Tento článok vám prináša Kaufland.

Pravidlá pre spoluprácu medzi inzerentmi a redakciou si môžete pozrieť na tomto odkaze.

Neprehliadnite tiež

Viete, čo kupujete? Ako rozoznať kvalitný chlieb od nekvalitného

Kváskový chlieb bez droždia sa dostal do viacerých domácností, zato z pekární takmer vymizol. Navštívili sme pekáreň, ktorá sa nevzdala.

Slováci siahajú po bio a vegetariánskych potravinách čoraz viac

Byť vegetariánom, dokonca vegánom je v posledných rokoch čoraz populárnejšie.

Prísne kontroly a veľa tepla. Takto sa vyrába mlieko

Záujem o mlieko dlho upadal, no znova rastie. Navštívili sme mliekareň, ktorá denne spotrebuje 280-tisíc litrov mlieka.

Nie je mlieko ako mlieko. Viete, ako sa od seba líšia?

Vedeli ste, že Slováci ročne vypijú okolo 160 litrov mlieka na osobu?